Disseny de proximitat per a un Nadal en transició

Un any més, des de la Cooperativa d’Arquitectes Jordi Capell, «laCapell», obrim convocatòria per a makers, productors, artesans i dissenyadors per a tenir producte a la nostra botiga de Nadal. Com ja vam fer l’any passat La Capell s’expandeix a tota la planta baixa de la seu del CoAC i genera un espai comercial amb unes característiques especifiques: productes de proximitat, amb sensibilitat sostenible i esperit cooperatiu. Es a dir, intentem treballar amb productors de proximitat que facin un producte que tingui en compte l’emergència climàtica i si pot ser que estiguin organitzats de forma cooperativa.

El lema amb el que treballem aquest any és: Disseny de proximitat per un Nadal de baixa velocitat. I per tant prioritzem els productes fets pels nostres propis socis i creadors propers i que proposin un us pausat, fugint del consum compulsiu i del “fast entertainment”.

Volem posar en valor les produccions properes i petites, fetes amb cura i també volem potenciar el vincle entre usuari i productor, en un espai privilegiat de la ciutat, just al costat del Mercat de Sant Llúcia i buscant un oasi de lentitud. Volem que la PopUp de Nadal sigui un espai viu i actiu, però amb calma. Un lloc per poder fer un cafè i refugiar-se del brogit de les llums i els regals precipitats.

PopUp 24

Subcategories

  • 32X
    Projecte 32X
  • ABI
    [vc_row][vc_column width="1/1"][vc_single_image image="702" border_color="grey" img_link_target="_self"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/2"][vc_column_text]En <strong>Agro</strong> generamos bioplásticos a partir de residuos orgánicos como alternativa a materiales sintéticos.<br /><br /><br /><strong><em>¿Qué es un biomaterial?</em></strong><br />Un bioplástico es un tipo de plástico derivado de materias primas orgánicas, en nuestro caso de residuos orgánicos, más concretamente de restos de frutas y verduras. Este material,a diferencia de los plásticos convencionales derivados del petróleo, una vez depositado con los residuos orgánicos, entra en contacto con microorganismos que lo degradan y acaba desapareciendo por completo.<br /><br /><br />[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/2"][vc_column_text]
    <p><strong><em>Este es nuestro punto de vista</em></strong><br />Actualmente el agotamiento y desperdicio de los recursos naturales está llegando a un extremo para el planeta y en consecuencia buscamos soluciones sustentables para frenar el cambio comenzando por reemplazar nuestros objetos cotidianos como primer paso.<br /><br />Por eso nació <strong>Agro</strong>. Somos una marca orgánica ajena a las convenciones, con el objetivo de inculcar valores de sensibilidad ecológica y sentido de responsabilidad social en todo lo que hacemos.<br /><br />Para ello creamos productos a partir de residuos orgánicos que expresan estos valores, además de involucrar al consumidor para que también sea parte del cambio.<br /><br />Creemos que los productos <strong>Agro</strong> no solo deben ser un producto funcional y estético, sino también un medio para comunicar y transmitir un mensaje ambiental.</p>
    [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]